Mediaset tecknar avtal med Papirfly

I samband med att Mediaset lanserat sitt koncept ”Store Automation” tecknas nu ett nordiskt avtal med Papirfly, det mest kompletta skyltsystem/marknadsverktyg för huvudkontor och butiker på den nordiska marknaden.

”Vi är glada att ha Mediaset ombord som ny nordisk återförsäljare. Precis som Papirfly fokuserar Mediaset på automatisering och förenkling av komplicerade och tidskrävande processer. Mediaset har ett stort kontaktnät och en hög kunskapsnivå. Det här är vad vi letar efter i en sammarbetspartner. Kombinationen av Mediasets koncept “Store Automation” och Papirflys lösningar för effektiv produktion av marknadsföringsmaterial i alla kanaler gör det enkelt för butikskedjorna att arbeta smartare och öka sin försäljning.” säger Frode Nortvedt, Global Retail Direktør på Papirfly.

Mediaset har under många år arbetat med butikskommunikation som främjar kundens köpbeslut. Automatisering och förenkling har varit några av ledorden i detta arbete. Nu när offline i kombination med online är viktigare än någonsin är det avgörande för att nå framgång, en programvarulösning som gör det möjligt för butiker och kedjor att själva producera marknadsmaterial i alla kanaler.

Ägare och VD Knut A. Strandskogen på Mediaset: ”Det är verkligen trevligt att från i år, 2019, kunna starta upp ett nordisk sammarbete med Papirfly. Papirfly är ett modernt och kraftfullt skyltsystem/marknadsverktyg med rätt teknik för både butik och HK som fungerar i alla kanaler. Ett skyltsystem/marknadsverktyg som till 100% kan integreras med Mediasets koncept ”Store Automation” och erbjuder befintliga och framtida kunder helt nya möjligheter.”
Läs mer om konceptet ”Store Automation” i bloggen ”Store Automation by Mediaset” och om Papirfly och deras produkter på www.papirfly.no.

Relaterte artikler

AI – framtidens marknadsförare!

AI – framtidens marknadsförare!

Idag är det viktigare än någonsin att kedjan/butiken är relevant, ger köpupplevelser och kan locka till sig och behålla sina kunder. För att lyckas med det och klara den tuffa konkurrensen måste ny teknik med maskinlärning/AI användas som förenklar och effektiviserar och ger kunderna en oöverträffad shoppingupplevelse.

Mediaset och CakeBox i nordiskt samarbete

Mediaset och CakeBox i nordiskt samarbete

Cakebox har nått stora framgångar i Asien där de också har sitt huvudkontor. Under 2018 har Cakebox Nordic etablerats och Cakebox programvaror integrerats i Mediasets koncept ”Store Automation”.

Dintero, ny nordisk partner

Dintero, ny nordisk partner

Något av det viktigaste för en kedja/butik nu och framöver är att få en 360 graders kundinsikt. Att nå detta krävs att kundinteraktionerna digitaliseras friktionslöst, till exempel med digitala klippkort, kvitton, personliga erbjudanden och rabatter som både ökar försäljningen och skapar loyalare kunder.

Store Automation – En nödvändighet?

Store Automation – En nödvändighet?

För att vara relevant, ge en köpupplevelse och locka till sig kunder måste kedjan/butiken tillföra ny teknik. Teknik som förenklar både för butikens anställda men också så att kunderna får en oöverträffad shoppingupplevelse.