Mediaset och CakeBox i nordiskt samarbete

Cakebox har nått stora framgångar i Asien där de också har sitt huvudkontor. Under 2018 har Cakebox Nordic etablerats och Cakebox programvaror integrerats i Mediasets koncept ”Store Automation”.

”Vi har länge tittat efter nya marknader och att det blir norden och i samarbete med Mediaset är speciellt glädjande. Att få sätta vår platform som bas i Mediasets koncept ”Store Automation”
har varit mycket stimulerande. Nu när allt är på plats ser jag framemot att tillsammans med Mediaset få ta de nordiska detaljhandlarnas marknadsföringen till nya nivåer” säger Christoffer J. Falchenberg, VD och delägare i Cakebox.

Datainsamling i kombination med maskinlärning/AI är framtiden för att klara den tuffa konkurrensen bland detaljhandlarna. Nya teknik måste tillföras för att både ge kunderna en oöverträffad upplevelse men också som förenklar och effektiviserar för kedjorna/butikerna.

Ägare och VD Knut A. Strandskogen på Mediaset: ”Cakebox har ett nytänkande som krävs för att lyckas och med deras programvaror som bas i vårt koncept ”Store Automation” kommer vi ta marknadslösningarna till nya nivåer. Cakebox systemplatform är unik och kommer medför ett helt nytt sätt att automatisera och förenkla kundens marknadsprocesser.”

Läs mer om konceptet ”Store Automation” i bloggen ”Store Automation by Mediaset” och om Cakebox och deras produkter på www.cakeboxsolutions.com. Titta också på vår video.

Relaterte artikler

Högpresterande Butik

Högpresterande Butik

Analys och detaljhandel är två saker som verkligen går hand i hand men fokus har under många år varit analys av data i den digitala världen – online. Ny teknik och forskning har nu gjort analys tillgänglig även för den fysiska butiken och fler detaljhandlare ser redan dess enorma fördelar.

Store Automation by Mediaset

Store Automation by Mediaset

Dagens kunder har fler val än någonsin. För att vara relevant, ge en köpupplevelse och locka till sig dessa kunder måste kedjan/butiken tillföra ny teknik. Teknik som förenklar både för butikens anställda men också som ger kunderna en oöverträffad shoppingupplevelse.

Dintero, ny nordisk partner

Dintero, ny nordisk partner

Något av det viktigaste för en kedja/butik nu och framöver är att få en 360 graders kundinsikt. Att nå detta krävs att kundinteraktionerna digitaliseras friktionslöst, till exempel med digitala klippkort, kvitton, personliga erbjudanden och rabatter som både ökar försäljningen och skapar loyalare kunder.

Store Automation – En nödvändighet?

Store Automation – En nödvändighet?

För att vara relevant, ge en köpupplevelse och locka till sig kunder måste kedjan/butiken tillföra ny teknik. Teknik som förenklar både för butikens anställda men också så att kunderna får en oöverträffad shoppingupplevelse.