Högpresterande Butik

Analys och detaljhandel är två saker som verkligen går hand i hand men fokus har under många år varit analys av data i den digitala världen – online. Ny teknik och forskning har nu gjort analys tillgänglig även för den fysiska butiken och fler detaljhandlare ser redan dess enorma fördelar.

Nu är tiden och tekniken inne för att på allvar etablera butiksanalys. Butiksanalys som nästintill i realtid kan vägleda detaljhandlaren att skapa den rätta strategin och ta de viktiga besluten för vad som fungerar för att nå en högpresterande butik.

Läs mer i detta “Whitepaper” om hur och varför Butiksanalys är så viktigt och hur det kan ta just din butik till att prestera maximalt.

Ladda ner Whitepaper “Högpresterande Butik”

Relaterte artikler

Mediaset och CakeBox i nordiskt samarbete

Mediaset och CakeBox i nordiskt samarbete

Cakebox har nått stora framgångar i Asien där de också har sitt huvudkontor. Under 2018 har Cakebox Nordic etablerats och Cakebox programvaror integrerats i Mediasets koncept ”Store Automation”.

Dintero, ny nordisk partner

Dintero, ny nordisk partner

Något av det viktigaste för en kedja/butik nu och framöver är att få en 360 graders kundinsikt. Att nå detta krävs att kundinteraktionerna digitaliseras friktionslöst, till exempel med digitala klippkort, kvitton, personliga erbjudanden och rabatter som både ökar försäljningen och skapar loyalare kunder.

Mediaset tecknar avtal med Papirfly

Mediaset tecknar avtal med Papirfly

I samband med att Mediaset lanserat sitt koncept ”Store Automation” tecknas nu ett nordiskt avtal med Papirfly, det mest kompletta skyltsystem/marknadsverktyg för huvudkontor och butiker på den nordiska marknaden.

Kundresan 2020

Kundresan 2020

Att få med kunden på den framtida kundresan handlar mycket om kundinsikt och maskinlärning/AI för att ge en bättre kundupplevelse. En kundupplevelse som skapar lojalitet och gör att kunden handlar mer med större frekvens.

AI – framtidens marknadsförare!

AI – framtidens marknadsförare!

Idag är det viktigare än någonsin att kedjan/butiken är relevant, ger köpupplevelser och kan locka till sig och behålla sina kunder. För att lyckas med det och klara den tuffa konkurrensen måste ny teknik med maskinlärning/AI användas som förenklar och effektiviserar och ger kunderna en oöverträffad shoppingupplevelse.