Välkommen till kundtjänst

Utskrift

Kontrollera displayen på skrivaren för att se om det finns en felkod. Denna felkod kan i många fall förklara vad som behövs för att lösa problemet.

Det finns en eller flera av samma toner installerade i skrivaren. Kontrollera att det inte finns två liknande färger installerade i skrivaren.

Vänligen tag kontakt via chatten om det inte löser sig. Skrivare måste troligtvis startas om efter tonerbyte.

Öppna på separat sida

Det här är ett fel som hör samman med moderkortet i skrivaren.

Försök att koppla ur skrivaren och låt den vara avstängd i 10 minuter innan du sätter på den igen.

Om felet kvarstår måste en tekniker titta på skrivaren. Kontakta oss via chatten så löser vi det.

Öppna på separat sida

Detta felmeddelande indikerar att en trumma är tom och måste bytas ut.

På skrivarskärmen skall det stå vilken trumma som skall bytas. Texten visar förkortning för färgen. Till exempel, ”X image drum life error” där X står för

K = Svart
Y = Gul
M = Rosa
C = Blå

Om du inte har en trumma liggande, kan du beställa det i vår webbutik.

Öppna på separat sida

Pappersstopp i fixeringsenhet / värmare. Försök ta bort värmeelementet / värmaren och se om papperet kan dras ut. Om detta misslyckas måste nytt värmeelement / värmare beställas via vår webbutik.

Tips:
Allt papper och plastmaterial vi säljer testas och godkänns på alla skrivare vi erbjuder. Detta bidrar till minskade pappersstopp och slitage.

Är du osäker på om ditt papper har testats och godkänts? Vänligen kontakta oss genom vår chatt så svarar vi så snabbt som möjligt.

Öppna på separat sida

Problemet är relaterat till värme / fixeringsvärme / värmeuppvärmning. Nytt värmeelement / värmare måste beställas. Du kan göra det via vår webbutik.

Öppna på separat sida

Vanliga frågor

Vi skickar ut påminnelse om fakturan inte är betald senast på förfallodagen. Kontakta oss via chatten om något är fel eller om du vill ha mer information.

Öppna på separat sida

Vi har varor som ligger på olika platser. Vissa varor skickas direkt från vårt kontor i Oslo, medan andra skickas direkt från distributören. Vi har också ett lager i Larvik där varor skickas från.

I vissa fall kan det vara så att du får varor från oss i olika paket fast du bara lagt en beställning. Det kan bero på att något skickas direkt från distributören och andra direkt från oss. Vi debiterar dig ändå bara för en leverans.

Öppna på separat sida

Vi skickar fakturan till den registrerad e-postadressen vi har på dig. Vänligen kontakta oss via chatten om du vill uppdatera vilken e-postadress som fakturan skall skickas till.

Vi skickar inte ut en faktura via vanligt brev.

Öppna på separat sida

Varje leverans av varor från oss brukar ta 1-3 arbetsdagar, men om det är större varor, kan det ta upp till en vecka.

Om du undrar var dina varor är så kan du kontakta oss via chatten så skall vi försöka lägga en spårning på varan.

Öppna på separat sida

Vi har 14 dagars löptid som standard. Den kan vara längre om du tillhör en kedja som har ett annat avtal.

Ta kontakt via chatten om du har fler frågor om betalning eller fakturering.

Öppna på separat sida