Dintero, ny nordisk partner
Något av det viktigaste för en kedja/butik nu och framöver är att få en 360 graders kundinsikt. Att nå detta krävs att kundinteraktionerna digitaliseras friktionslöst, till exempel med digitala klippkort, kvitton, personliga erbjudanden och rabatter som både ökar försäljningen och skapar loyalare kunder.
”Det är otroligt glädjande att få vare en del av Mediasets koncept ”Store Automation”. Mediaset har en närvaro på marknaden som vi välkomnar och ett koncept som skapar framtidens marknadsförare i kedja/butik. Att få bidra med vår styrka att digitalisera kundintegrationen och skapa 360 graders kundinsikt känns mycket stimulerande” säger Daro Navaratnam, ägare och VD på Dintero.
Kundinsikt är en avgörande del i kundresan för att kunna ge en bättre kundupplevelse. En kundupplevelse som skapar lojalitet och gör att kunden handlar mer och med större frekvens.
Ägare och VD Knut A. Strandskogen på Mediaset: ”Kundresan blir allt viktigare att förstå då kunden rör sig i många kanaler. Kedjan/butiken måste att ha kontroll på detta i sin marknadsföring för att öka köpupplevelsen och kunna sälja mera. Det är här Dintero har sin absoluta styrka. En styrka som nu blir en fantastisk kraft i Mediasets koncept ”Store Automation”.
Läs mer om konceptet ”Store Automation” i bloggen ”Store Automation by Mediaset” och om Dintero och deras produkter på www.dintero.com.